تولید بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی در شهرستان آمل

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
  • بازدید : ۶۴۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل از تولید بالغ بر یک میلیون تن محصولات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید مرتضی امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به مطلب فوق به ارائه سیمای کشاورزی این شهرستان پرداخت و افزود: شهرستان آمل دارای بالغ بر 55 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی می باشد که سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی با احتساب کشت دوم به بیش از 96 هزار هکتار می رسد.
وی با بیان اینکه مجموع تولیدات کشاورزی این شهرستان از سطوح فوق بالغ بر یک میلیون تن می باشد، تصریح نمود: از اراضی شالیزاری این شهرستان نیز سالانه حدود 160 هزار تن برنج سفید استحصال می گردد که با مصرف سرانه 36 کیلوگرم، آذوقه بیش از 4 میلیون نفر را تأمین می کند.
امینی در بخش دیگر از سخنانش یادآور شد، برای کاهش صعوبت کار شالیزاری، کاهش هزینه تولید و توسعه مکانیزاسیون، انواع کمباین مخصوص برداشت برنج، ماشین نشاءکار، تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی با تخصیص تسهیلات از محل کارگروه توسعه کشاورزی و کمک های فنی و اعتباری جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ضریب کشت محصولات کشاورزی این شهرستان را 2 اعلام داشت و افزود: تمامی اراضی شالیزاری در سطح 38928 هکتار زیر کشت محصولاتی چون کشت مجدد برنج، پرورش رتون، سبزی و صیفی، انواع علوفه، دانه های روغنی و ... قرار می گیرد و برای اولین بار در کشور نیز در سال گذشته (91) برداشت سوم در روستای تنهاکلا دابو این شهرستان انجام گرفت.
او با اشاره به اینکه در جهت تولید محصول سالم و ارگانیک و کاهش سموم کشاورزی، اجرای طرح بیولوژیک در سطح وسیعی از اراضی شالیزاری با استفاده از زنبور تریکوگراما برای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار برنج و استفاده از کود آلی و زیستی انجام می گیرد، یادآورد شد اصلاح زیر ساخت اراضی شالیزاری یکی از مسائل بسیار مهم در بخش کشاورزی است که تا کنون تنها در سطح 15 درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان طرح تسطیح و یکپارچه سازی و تجهیز اراضی شالیزاری انجام شده که در جهت تسریع در کار اعتبارات قابل توجهی مورد نیاز می باشد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/5/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.