انجام عملیات ردیابی آفت مگس میوه در سطح 1900 هکتار از باغات شهرستان قائمشهر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
  • بازدید : ۶۸۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از انجام عملیات ردیابی آفت مگس میوه در سطح بالغ بر 1900 هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بمنظور بررسی روند دینامیک جمعیت و ردیابی آفت قرنطینه ای مگس میوه که آفت پلی فاژ و چند میزبان با دامنه خسارت زایی وسیع بوده و در راستای تامین امنیت در تولید، از سوی کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی بخش خصوصی مراکز 5 گانه جهاد کشاورزی این مدیریت و بخش نظارتی این شهرستان، عملیات ردیابی آفت مگس میوه در سطح بالغ بر 1900 هکتار از باغات این شهرستان صورت گرفت.
او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در قالب شبکه های ردیابی و مدیریت مگس میوه و جلوگیری از ایجاد خسارت در محصولات باغی و مرکبات تصریح نمود: تعداد 88 عدد تله از نوع مک فیل حاوی فرمون در سطح بیش از 1900 هکتار از باغات این شهرستان تله گذاری و نصب گردید.
درویش نیا تصریح نمود: با سرکشی های مداوم و بررسی کارشناسان این مدیریت در موقعیت تله در سطح باغات این شهرستان، هیچگونه شکاری در رابطه با مگس میوه در تله های نصب شده مشاهده و گزارش نگردیده است.
او در پایان گفت: این مدیریت سعی داشته با تله گذاری در سطح باغات و مراقبت منظم اکیپ های ردیابی در شبکه مراقبت و پیش آگاهی، از امکانات خسارت زایی این آفت پیشگیری نموده و از آسیب به توان اقتصادی بهره برداران و تولید ملی جلوگیری گردیده و اشتغالزایی مولد در جامعه بهره بردار در جهت نیل به توسعه پایدار محقق گردد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/5

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.