رهاسازی کفشدوزک کریپت در سطح بالغ بر 200 هکتار از باغات چای شهرستان رامسر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
  • بازدید : ۸۴۷
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر از پایان رهاسازی 30 هزار عدد کفشدوزک کریپت علیه شپشک آرد آلود در سطح بالغ بر 200 هکتار از باغات چای این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، هادی پادام مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر با اشاره به مطلب فوق افزود: در مرداد ماه سالجاری در بخش حفظ نباتات تعداد 30 هزار عدد کفشدوزک کریپت بر علیه شپشک آرد آلود در سطح بالغ بر 200 هکتار از باغات این شهرستان رهاسازی گردید.
او با اشاره به کار ردیابی بیماری شانکر باکتریایی مرکبات در سطح 204 هکتار، ردیابی تریستیزای مرکبات در سطح 204 هکتار و ردیابی مگس میوه مدیترانه ای نیز در سطح 5/204 هکتار صورت گرفت که مورد مشکوکی مشاهده نگردید افزود: مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی در سطح 9/11 هکتار با مصرف 25/1 کیلوگرم فسفر دوزنگ و 7/0 کیلوگرم برمودایلون، مبارزه شیمیایی با نسل دوم آفت ساقه خوار برنج در سطح 8/76 هکتار با مصرف 476 کیلوگرم گرانول 10 درصد و 53 لیتر دیازینون، بازدید از محموله های صادراتی به حجم 5667 عدد گلدان گل و گیاه به مقصد کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ازبکستان، ردیابی پروانه سفید آمریکایی در سطح 225 هکتار، ردیابی نماتد میست سیب زمینی در سطح 35 هکتار که موردی مشاهده نگردید و .. از دیگر اقدامات این مدیریت در بخش حفظ نباتات در مرداد ماه سالجاری می باشند.
پادام در پایان بازدید از فروشگاه های سموم شیمیایی و تهیه آمار فروش سموم، بازدید و نمونه برداری از باغات مرکبات، پاسخگویی به ارباب رجوع و صدور نسخه گیاهپزشکی در خصوص آفات و بیماری های گیاهی و ... را از جمله فعالیت های دیگر این مدیریت برشمرد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/14

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.