برگزاری یکدوره کلاس آموزش مهارتی زنبورداری صنعتی در شهرستان قائمشهر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
  • بازدید : ۶۵۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از برگزاری یکدوره کلاس آموزش مهارتی زنبورداری صنعتی درجه 2 در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: به منظور توسعه دانش، افزایش کارآیی و آشنایی زنبورداران به علم روز بخش زنبورداری و در راستای اقتصادی تر نمودن تولید با کاهش هزینه تولید، از سوی این مدیریت یکدوره کلاس آموزش مهارتی زنبورداری صنعتی درجه 2 با شرکت بیش از 25 نفر از بهره برداران بخش زنبورداری در مرکز جهاد کشاورزی علی آباد این شهرستان برگزار گردید.
او با اشاره به اینکه در این کلاس آموزشی، مهارت های لازم در این خصوص به بهره برداران آموزش داده شد تصریح نمود: بهره برداران حاضر در این دوره با انواع زنبور در کندو، ملکه، زنبور کارگر، زنبور نر، انواع تغذیه کمکی کندو شامل تغذیه زمستانه و بهاره و انواع نژادهای زنبورعسل و ... آشنا گردیدند.
درویش نیا با بیان اینکه حشرات گرده افشان بویژه زنبور عسل هم در کمیت و هم در کیفیت محصولات زراعی و باغی نقش بسزایی دارند افزود: ارزش اقتصادی گرده افشانی زنبور عسل در محصولات زراعی و باغی به صورتی است که اگر هر مقدار محصول در هکتار بدون زنبور عسل برداشت گردد، با مستقر نمودن زنبور در زمین مورد نظر پوکی بذور از 90 درصد به 3 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/14

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.