ضرورت مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای قبل از تخم ریزی آفت

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
  • بازدید : ۵۵۲
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای قبل از تخم ریزی آفت برای پیشگیری و کاهش خسارت را الزامی دانست.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد اخوان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از آنجائی که ماهیت آفت فوق از آفت قرنطینه ای به آفت همگانی تغییر نموده است، اطلاع رسانی کافی در خصوص ردیابی و روش های مناسب مبارزه از طریق برگزاری کلاس های آموزشی، ترویجی و ... ضروری است.
وی در ادامه با بیان اینکه مگس میوه مدیترانه ای آفتی چند نسلی است که حشره کامل مگس درون میوه‌های در حال رسیدن تخم ریزی نموده و لارو کرم مگس (با تغذیه از گوشت میوه هایی نظیر خرمالو، مرکبات، هلو، شلیل، انجیر، سیب، گلابی و...) سبب پوسیدگی و ریزش شدید میوه ها می‌گردد، مبارزه با آن قبل از تخم ریزی آفت برای پیشگیری و کاهش خسارت را الزامی دانست و مبارزه با آفت فوق با تاکید بر روش های غیر شیمیایی (نصب کارت های زرد چسبنده و تله ها با استفاده از مایع سراتراپ و فرمون های جلب کننده) و انجام طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات مسموم شده با حشره کش مالاتیون در زمان های مناسب را به باغداران توصیه نمود.
اخوان جمع آوری و مدفون نمودن میوه های ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتی متری خاک و جمع آوری برداشت کلیه میوه های رسیده برای جلوگیری از افزایش جمعیت تعداد نسل آفت و فرار از خسارت احتمالی را ضروری دانست و در پایان از باغداران خواست جهت کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در خصوص تعداد و نحوه نصب تله های جلب کننده و تهیه طعمه مسموم و چگونگی انجام طعمه پاشی و ... به کارشناسان حفظ نباتات مستقر در مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و کلینیک های گیاهپزشکی مراجعه نمایند.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/17

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.