شرایط نامساعد محل نگهداری بره یکی از عوامل مهم مرگ و میر بره های تازه متولد شده می باشد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
  • بازدید : ۱۲۸۸
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، شرایط نامساعد محل نگهداری بره را یکی از عوامل مهم مرگ و میر بره های تازه متولد شده عنوان داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مرتضی مس شناس مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص چگونگی نگهداری گوسفند اظهار داشت: به منظور افزایش بهره وری در پرورش گوسفند رعایت نکات فنی توسط دامداران ضروری است.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم مرگ و میر بره های تازه متولد شده شرایط نامساعد محل نگهداری بره بوده، رعایت تحت حفظ محیط زیست مناسب را الزامی دانست و تصریح نمود: با اجرای برنامه تغذیه ای (فلاشینگ) جهت میش ها قبل از قوچ اندازی، درصد دوقلوزایی در گله افزایش خواهد یافت.
او با بیان اینکه برای جلوگیری از لنگش گوسفند در فصل پاییز بهتر است که با ایجاد حوضچه محلول های ضد عفونی در محل ورودی آغل، سم های گوسفندان را ضد عفونی نمود افزود: در فصل پاییز، بره ها از کوران باد و رطوبت زیاد رنج می برند، بنابراین بایستی در فصل پاییز به این موارد توجه ویژه ای گردد.
مس شناس با اشاره به اینکه علوفه به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای میش های باردار را تأمین کند، به دامداران توصیه نمود: در ماه آخر آبستنی بایستی مکمل هی معدنی و ویتامینه به جیره آن ها اضافه گردد، همچنین با توجه به شروع فصل زایش در گوسفندان جهت افزایش راندمان زایش و کاهش تلفات بره ها به گوسفندداران توصیه نمود نسبت به تغذیه تکمیلی میش های باردار اقدام نمایند.
وی در پایان با توجه به شروع فصل کوچ گوسفندان از مناطق ییلاقی و به دنبال آن تغییر در جیره غذایی، از دامداران خواست نسبت به واکسیناسیون دام های خود علیه بیماری های رایج خصوصاً بیماری پیچ اقدام کنند.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/19

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.