زمان مناسب مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه شپشک مرکبات

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
  • بازدید : ۶۴۸
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران، زمان مناسب مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه شپشک مرکبات را از پانزدهم شهریور ماه سالجاری به مدت دو هفته اعلام داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد اخوان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مطلب فوق در جلسه کمیته پیش آگاهی آفات و بیماری های مرکبات استان اظهار داشت: زمان مناسب مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه بالشتک مرکبات از تاریخ 15/6/92 بمدت دو هفته می باشد.
او با تاکید بر اینکه مبارزه نوبت دوم بصورت لکه گیری و کانون‌یابی صرفاً روی درختان آلوده انجام گردد، تصریح نمود بمنظور کاهش مقاومت آفات به سموم حشره کش و کنه کش تناوب در مصرف سموم توصیه شده بعنوان یک اصل مبارزه با آفات بایستی مد نظر و در اولویت قرار گیرد.
وی میزان مصرف روغن امولسیون شونده را 3 الی 4 لیتر در 1000 لیتر آب همراه با سموم حشره کش توصیه نمود و افزود: باغداران به منظور اجتناب از خطرات سوء احتمالی، از اخلاط سموم و کودهای شیمیایی پرهیز نمایند. وی در ادامه بمنظور پیشگیری و کاهش خسارت بیماری پوسیدگی قهوه ای و بیماری های انباری مرکبات، بستن قیم و ایجاد فاصله حداقل نیم متری از سطح زمین، تقویت با احداث زهکش های اصلی و فرعی در باغات با بافت خاک سنگین، حذف علف های هرز حاشیه درختان و مبارزه با لیسک و راب در زمان مناسب را توصیه نمود.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/19

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.