تولید بیش از 310 هزار تن شیرخام در 5 ماهه اول سالجاری

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
  • بازدید : ۴۴۵
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از 310 هزار تن شیرخام در 5 ماهه اول سالجاری در دامداری های استان مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان در خصوص وضعیت تولید شیر استان اظهار داشت: استان مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی خاص و منحصر به فرد خود به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می گردد که علاوه بر تأمین نیازمندی های مردم استان به این ماده غذایی با ارزش، بخشی از نیاز سایر استان های کشور به فرآورده های لبنی را نیز تأمین می نماید.
او در ادامه با بیان اینکه شیر برای همه افراد جامعه در سنین مختلف مفید بوده و در استخوان سازی و ترمیم بافت آسیب دیده نقش مهمی دارد، یادآور شد از شیر به عنوان یک ماده غذایی ضد مسمومیت نیز استفاده می گردد.
نگهدار با اشاره به اینکه در حال حاضر استان مازندران دارای جمعیت دامی بالغ بر 5/6 میلیون واحد دامی، گاو اصیل، گاو دو رگ، گاو بومی، گاومیش و گوسفند می باشد افزود: در پنج ماهه اول سالجاری بالغ بر 310 هزار تن شیر خام در واحدهای دامی استان استحصال گردیده که علاوه بر تأمین ماده اولیه کارخانجات صنایع لبنی، نقش بسزایی در حفظ و اشتغال موجود و تأمین امنیت غذایی کشور ایفا می نماید.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/23

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.