برگزاری جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان قائمشهر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
  • بازدید : ۶۰۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر پرهیز از توسعه یک جانبه و توسعه کامل بر مبنای حفظ محیط زیست را از جمله اهداف مهم اجرای سایت الگویی توسعه مشارکتی فناوری (PTD) عنوان داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، علی درویش نیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به مطلب فوق در سومین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان قائمشهر که با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان، شورای اسلامی بخش و دیگر اعضای کارگروه در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر برگزار گردید اظهار داشت: اجرای این سایت الگویی در هفت گام اجرایی در مرحله مسأله یابی با طراحی 22 فن امکان پذیر گردیده است.
وی با بیان اینکه اجرای این سایت الگویی طبق شرایط کشاورزی منطقه طراحی و بصورت علمی و عملی در مزارع بصورت پایلوت به اجرا در می آید گفت: در این طرح، بهره برداران از نزدیک و بطور ملموس آنچه را که محققان در طی سال ها تحقیق و پژوهش بدست آورده اند را با انجام مقایسه در بین سایر بهره برداران بکارگیری و از نتایج بدست آمده که موجب توسعه پایدار و کاهش مصرف حداقل 45 درصدی آفت کش ها و 35 درصدی کودهای شیمیایی در واحد سطح می گردد بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به بازدید کارشناسان ژاپنی جایکا، کارشناسان جهاد کشاورزی استان گلستان و .. از این سایت الگویی، این سایت را نماد ملی دانست که با ارزشیابی فاز سوم آن می‌توان بصورت ملی اجرا نمود.
همچنین پیر فلک فرماندار شهرستان قائشمهر طی سخنانی با اشاره به وظیفه خطیر جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم جامعه، اجرای عملیات نشاء مجدد و پرورش رتون در سالجاری را قابل تقدیر دانست و کشت دوم در اراضی کشاورزی را بلافاصله پس از کشت اول در اقتصاد خانوار روستایی بسیار حائز اهمیت دانست.
در ادامه نیز سایر اعضا به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/25

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.