تولید سالانه بیش از 62 تن گوشت بلدرچین در استان مازندران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
  • بازدید : ۶۸۴
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید سالانه بالغ بر 62 تن گوشت بلدرچین در استان مازندران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: پرورش بلدرچین در استان مازندران به لحاظ شرایط مناسب، مورد توجه و تقاضای مردم استان جهت تولید گوشت و تخم خوراکی قرار داشته است.
ایشان با بیان اینکه بدلیل توجیه اقتصادی قطعاً در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی پرورش بلدرچین در استان خواهیم بود تصریح نمود: پرورش بلدرچین به لحاظ اقتصادی دارای فواید و محاسن زیادی نسبت به سایر رشته های صنعت طیور از جمله میزان رشد سریع، کوتاه بودن طول دوره پرورش، مقاومت در برابر بیماری ها، میزان بالای تخم تولیدی، تولید گوشت و ارزش غذایی فراوان تخم بلدرچین بوده است.
نگهدار در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر به صورت صنعتی سالانه بالغ بر 62 تن گوشت و 38 تن تخم بلدرچین در استان مازندران تولید می گردد افزود: ظرفیت ایجاد شده برای پرورش بلدرچین به صورت صنعتی در استان بالغ بر 150 هزار قطعه گوشتی بوده که در حال حاضر با ظرفیت 60000 قطعه در حال فعالیت می باشد.
وی در پایان یادآور شد با توجه به شرایط خوب محیطی و مقاومت پرنده و وفق حیوان با محدودیت در محیط های مختلف به لحاظ فواید زیاد گوشت و تخم، پرورش بلدرچین به صورت سنتی در سطح استان در حال توسعه می باشد.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/6/25

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.