صادرات بالغ بر 71686 تن انواع محصولات کشاورزی از استان مازندران به خارج از کشور

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
  • بازدید : ۴۹۷
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات بالغ بر 71686 تن انواع محصولات کشاورزی از استان مازندران به خارج از کشور در شش ماهه اول سالجاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران، سید محمد جعفری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام مطلب فوق افزود: در شش ماهه نخست سال جاری (92) بالغ بر 71686 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بیش از 102544897 دلار از گمرکات استان مازندران به خارج از کشور صادر گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 10/36 درصد و از جهت ارزش بیش از 48/36 درصد سیر صعودی داشته است.
وی فرآورده های لبنی، سیب درختی، گل و گیاه، کیوی و سایر محصولات (شلیل، خیار، هندوانه، موز و فلفل دلمه ای) را از جمله محصولات کشاورزی عنوان داشت که در مدت زمان فوق از استان مازندران به خارج از کشور صادر گردید.
ایشان عراق، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان را از کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران به خارج از کشور در شش ماهه اول سالجاری برشمرد.
وی کیفیت بسته بندی مناسب و تنوع محصول، روابط دیپلماتیک مناسب با کشورهای CIS، افزایش ارزش دلار، افزایش توان بازاریابی و مدیریت بازار مصرف کنندگان، افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان محصولات کشاورزی و بالا بودن کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی و صادرات آن به کشورهای هدف را از جمله دلایل عمده در رشد ارزشی و وزنی صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران به خارج از کشور در شش ماهه نخست امسال عنوان داشت.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/7/13

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.