نصب پلاک هوشمند روی ماهیان مولد خاویاری دریای خزر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
  • بازدید : ۷۲۷
پلاک های جدید هوشمند روی ماهیان مولد خاویاری دریای خزر نصب گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، برای نخستین بار پلاک های جدید هوشمند بر روی ماهیان مولد خاویاری دریای خزر نصب گردید.
با توجه به اهمیت ذخایر ماهیان خاویاری و دیدگاه حمایتی از آنان و با انجام این کار، کلیه ماهیان مولد از محل صیدگاه تا تکثیر و بازسازی ردیابی خواهند شد.
تصریح می شود: این پلاک ها کلیه اطلاعات زیستی از قبیل جنسیت، گونه، طول ماهی و مقدار خاویار در آن ذکر و صیاد و صیدگاه تحویل دهنده را مشخص می نماید.
از جمله ویژگی بارز این پلاک ها، عدم ایجاد هر گونه مشکلات بهداشتی برای ماهی و عدم امکان دستکاری و تغییر در آن است که ماندگاری بسیار طولانی خواهد داشت.
همچنین صید پاییزه در سالجاری توسط 23 صیاد در 18 مرکز صید با 68 فروند قایق صیادی در قالب 12 شرکت تعاونی صیادی از تازه آباد بهشهر تا منطقه شیرود در غرب مازندران آغاز گردید و تا پایان آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت.
با توجه توسعه صنعت پرورش ماهیان خاویاری، در خصوص عمل آوری خاویار پرورشی به روش ایرانی و نیز کنترل کیفی محصول عمل آوری شده و انجام آزمایشات مختلف برای صادرات آنان (تحت نظارت دامپزشکی استان مازندران) در مراکز فرآوری خاویار که دارای استاندارد بین المللی نظیر کد EC و AQ می باشند، همکاری نزدیکی با پرورش دهندگان این آبزیان بعمل آمده است.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/7/23

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.