تولید بیش از 2/9 درصد گوشت قرمز استان مازندران در شهرستان سوادکوه

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
  • بازدید : ۶۶۸
بیش از 2/9 درصد گوشت قرمز و 8 درصد شیر خام استان مازندران در شهرستان سوادکوه تولید می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بیش از 2/9 درصد گوشت قرمز و 8 درصد شیر خام استان مازندران در شهرستان سوادکوه تولید می گردد.
شهرستان سوادکوه با داشتن 679667 واحد دامی اعم از گاو اصیل، دو رگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز، یکی از قطب های مهم دامداری در استان مازندران می باشد که میزان تولید شیر این شهرستان 48672 تن و میزان تولید گوشت قرمز آن 6094 تن در سال می باشد که به ترتیب 8 درصد و 2/9 درصد تولیدات شیر و گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده است.
با توجه به اینکه این شهرستان دارای 4 مرکز جمع آوری شیر به ظرفیت اسمی 3468 تن می باشد که شیر تولیدی واحدهای پرورش گاو شیری را جمع آوری و به کارخانجات لبنی جهت فرآوری تحویل می دهند، یادآور می شود چهار کارخانه فرآورده های لبنی به ظرفیت 79500 تن در این شهرستان فعالیت داشته و تصریح می شود: در سال گذشته 45000 تن فرآورده های لبنی در کارخانه های فرآورده های لبنی این شهرستان تولید گردید.
همچنین شهرستان سوادکوه دارای 6 کارخانه تولید خوراک دام به ظرفیت 193900 تن می باشد که در سال گذشته 23403 تن کنسانتره مورد نیاز دامداران این شهرستان و شهرستان های تابعه را تأمین نموده است.
خاطر نشان می سازد: بیش از 4668 نفر به طور مستقیم و 9300 نفر به صورت غیر مستقیم در صنعت دامپروری این شهرستان اشتغالزایی صورت گرفته است.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/7/23

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.