تولید بیش از 382 کیلوگرم خاویار پرورشی در مازندران

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
  • بازدید : ۷۰۸
بیش از 382 کیلوگرم خاویار پرورشی در مازندران تولید و به کشورهای اروپایی صادر شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، بالغ بر 382 کیلوگرم خاویار پرورشی در استان مازندران تولید و به کشورهای اروپایی صادر گردید.
حسن حبیب نژاد مدیرکل شیلات استان مازندران با اشاره به مطلب بالا اظهار داشت: استراتژی مازندران صید ماهیان خاویاری و نگاه حفاظتی و حمایتی به منظور تامین مولدین مورد نیاز می‌باشد. وی با بیان اینکه ممنوعیت تجارت خاویار دریای خزر بدلیل کاهش شدید ذخایر طبیعی این ماهیان و صید ماهیان خاویاری، صرفاً جهت تامین مولدین مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر و امکان تکثیر نیمه مصنوعی خاویاری انجام می گردد افزود: پرورش ماهیان بمنظور تولید خاویار پرورشی می تواند میزان فشار صید بر ذخایر طبیعی را کاهش داده و میزان گوشت و خاویار مورد نیاز داخل کشور و حتی بازارهای جهانی را از طریق صادرات تامین کند، ضمن اینکه اشتغال همراه با کسب درآمدهای ارزی را به دنبال خواهد داشت و جایگاه و شهرت خاویار ایرانی در بازارهای جهانی حفظ می‌گردد.
ایشان با اشاره به اینکه در راستای پرورش ماهیان خاویاری پروژه های بسیاری در طول سال های اخیر اجرا شده و نتایج ارزشمندی نیز بدست آمده است تصریح نمود: با استحصال 16 کیلوگرم خاویار، تاکنون بیش از 382 کیلوگرم خاویار پرورشی در استان مازندران تولید و به کشورهای اروپایی صادر گردید.

سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران - 92/7/30

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.