ایجاد جوجه هاى گوشتى نر بیشتر به کمک عصاره سیر

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
  • بازدید : ۱۰۸۰
ایجاد جوجه هاى گوشتى نر بیشتر به کمک عصاره سیر
تزریق عصاره سیر به جنین جوجه ها در مراحل اولیه تکامل سبب افزایش جمعیت جوجه هاى گوشتى نر در طى آزمایش انجام شده در خاورمیانه گردیده است .
از آنجایى که جوجه هاى گوشتى نر نسبت به جوجه هاى گوشتى ماده سریع تر رشد میکنند و ضریب تبدیل پائین ترى دارند ، تعجب آور نیست که کوشش هایى جهت افزیش جمعیت جوجه هاى نر هچ شده صورت گیرد . محققین اثرات نسبى عصاره سیر و چندین محرک گیاهى دیگر را در تغییر جنسیت جوجه ها مورد مقایسه قرار دادند . محرک هاى گیاهى در هفته هاى ابتدایى سبب رشد غدد بیضوى در جوجه هاى گوشتى جنس ماده شده اند .
تخم مرغها توسط یکى از ترکیبات محرک کننده ( و نیز آب مقطر به عنوان گروه شاهد ) در سن 5 روزگى تلقیح شدند و هنگام جوجه آورى ، جوجه هاى حاصله تعیین جنسیت شدند و تا سن 8 هفتگى پرورش داده شدند . نسبت جنس نر به ماده در گروه کنترل 1/1 به 1 بود که به طور مشخص کمتر از سایر گروه اى آزمایشى بود . عصاره سیر سبب ایجاد نسبت 6/2 به 1 گردید که در هنگام استفاده از محرک هاى گیاهى دیگر این نسبت تا 5 به 1 افزایش یافت . در این گروهها هیچگونه تغییرى در اندام یا عملکرد جوجه هاى گوشتى تا سن 8 هفتگى مشاهده نشد

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.