استفاده از دستگاه آب شیرین کن در تصفیه آبهای شور

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۸۰۳
در دستگاه تصفیه آب صنعتی به روش اسمز معکوس و برای شیرین سازی آبهای شور فرآیند فیزیکی جدا سازی صورت می گیرد . در این عملیات جدا سازی جریان آب ورودی به دستگاه آب شیرین کن به دو بخش آب شیرین شده و آب تغلیظ شده تقسیم می شود که این آب تغلیظ شده یا شور همان دور ریز دستگاه تصفیه آب دریایی می باشد .
در این فرایند آب تصفیه نشده به وسیله پمپ به داخل محفظه ای با غشای نیمه تراوا که به آن ممبران گفته می شود هدایت می شود و به این ترتیب در یک طرف غشا آب خالص و تصفیه شده و در طرف دیگر آب تغلیظ شده وجود دارد .
غشای مناسب برای دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس برای تصفیه آب شور دارای مشخصات خاصی می باشد . این غشا باید در مقابل تغییرات پی اچ آب و علاوه بر ان باید حمله مواد شیمیایی یا بیولوژیکی مقاوم بوده و قدرت تحمل فشار اعمال شده را داشته باشد .
یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس توانایی حذف بیش از 99 درصد مواد و ذرات جامد آب را دارد و به طور معمول یک دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس میتواند صد در صد باکتری ها و ویروس و میکروبهای وجود در آب را از بین ببرد . تنها در صورتی این ویژگی کاهش می یابد که بخش های مختلف دستگاه تصفیه آب ، آب بندی نشده باشند .
به طور کلی در صنعت تصفیه آب هر زمان که نیاز به آبی با خلوص بسیار بالا و حذف کامل مواد آلی و شوری آب باشد، دستگاه تصفیه آب و آب شیرین کن اسمز معکوس پیشنهاد می شود .
دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس در بین تمام سیستمهای مشابه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر و همچنین دارای سرعت عمل و راندمان بالاتری می باشد .


دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.