مطالعه ای در خصوص استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
  • بازدید : ۴۳۵
اخیرا در آمریکا گزارشی توسط انجمن کیفیت آب در مورد دستگاه تصفیه آب خانگی و مشتریان و بازار این وسیله به چاپ رسیده است که نگرانی مردم در باره آلودگی آب آشامیدنی و استفاده از دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن خانگی را مورد مطالعه قرار داده است.
این گزارش میتواند به تولید کنندگان و تامین کنندگان دستگاه تصفیه آب خانگی کمک کند تا ذائقه و سلیقه مشتری تولیداتشان را بهتر بشناسند.
بر طبق این تحقیق 28% از کسانی که در منزل خود دستگاه تصفیه آب نداشتند ، تمایل به تهیه آن در آینده نزدیک را داشتند .
56 درصد از افراد مورد آزمایش ، نسبت به کیفیت آب آشامیدنی نگران یا بسیار نگران بودند که اغلب این نگرانیها درباره وجود آلاینده ها در آب شرب منازل بود.
60درصد از افراد این تحقیق که به محل جدیدی نقل مکان کرده بودند در همان سال اول و ابتدای ورود به مکان جدید اقدام به تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی نمودند زیرا تصور می کردند که آب منطقه و منزل جدید با منزل قبلی از نظر طعم متفاوت است. بنابرای برای مصرف کنندگان دستگاه تصفیه آب خانگی طعم آب یکی از نکات قابل ملاحظه و توجه است.
یکی دیگر از عوامل ترغیب این گروه برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ، اتفاقات جدیدی نظیر تغییر اسباب و اثاثیه منزل ، تولد فرزند و یا سایر عوامل ترغیب کننده بود . اکثر این افراد نگران وجود کلر و سرب موجود در آب آشامیدنی بودند و با به دنیا امدن فرزند و اهمیت سلامتی وی ، این افراد تمایل بیشتری برای تهیه دستگاه تصفیه آب خانگی داشتند .
63 درصد از این گروه داشتن زندگی سالم را عامل استفاده از دستگاه تصفیه آب میدانستند و معتقد بودند که دستگاه تصفیه آب ، کاهش الاینده های آب ، بهبود سطح کیفی زندگی و ... را به همراه خواهد داشت.
54 درصد از افراد این گروه بر این تصور بودند که داشتن دستگاه تصفیه آب در منزل جزو لوازم لوکس می باشد و 44 درصد معتقد بودند که داشتن دستگاه تصفیه آب جزو ضروریات زندگیشان می باشد .البته نکته قابل ملاحظه این بود که اکثر این افراد معتقد بودند مسایل مالی دلیلی بر عدم تهیه دستگاه تصفیه آب نمیباشد .
در این افراد تنها عده کمی بودند که با انگیزه کمک و حفظ محیط زیست اقدام به تهیه و خرید دستگاه تصفیه آب نمودند . یعنی تنها 11 درصد این افراد به علت مشکلی که بطری های اب میتوانست برای محیط زیست داشته باشد ، اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب نمودند.
بر طبق این تحقیق هر زمان که از سوی مرجع رسمی و یا حتی غیر رسمی جوشاندن آب توصیه و تاکید می شد ، میزان آمار خرید دستگاه تصفیه آب به نحو چشمگیری افزایش می یافت .
48 درصد از این افراد اذعان کردند که بعد از شنیدن خبری مبنی بر جوشاندن آب پیش از استفاده اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب نموده اند.
به نظر این عده دانش کافی و فروشگاه‌های تخصصی تجهیزات دستگاه تصفیه آب، از مهم ترین ویژگی‌هایی است که فروشندگان این لوازم باید از آن برخوردار باشند تا بتوانند ضمن ارائه مشاوره‌های خوب به مشتریان، تجربه خرید و استفاده خوبی از دستگاه تصفیه آب به مشتریان خود ارائه دهند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.