درجه حرارت مورد نیاز بلدرچین ها

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
  • بازدید : ۶۱۳۵
جوجه بلدرچین ظریف و پر تحرک است و در بدو تولد توانایی تطابق با دمای محیط اطراف خود را ندارد و حساسیت زیادی در برابر تغییر دمای محیط دارد و به شدت آسیب پذیر می‌باشد. در روزهای نخستین دمای 36 تا 38 درجه سانتیگراد برای جوجه بلدرچین مطلوب است و هوای تمیز و سرشار از اکسیژن برای در روز های اول تولد بسیار حائز اهمیت است. به تدریج با بزرگ شدن جوجه ها حرارت محیط کم می شود و در 6 تا 7 هفتگی به 22 تا 24 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
جوجه های بلدرچین باید در دمای 21 درجه سانتیگراد باشند. 12 ساعت تاریکی و 12 ساعت روشنایی تا سن 5 هفتگی ( زمانی که بلدرچین ها به قفس های تخمگذاری منتقل می‌شوند ) برای ادامه حیات جوجه ها کافیست.
قفس بلدرچین های نر و ماده برای رشد بهتر آنها باید از هم جدا باشد. در حالت پرورش در بسترمساحت 150 تا 180 سانتی متر مربع به ازای هر جوجه با در نظر گرفتن فصل و نوع جوجه ها برای هر جوجه از 2.5 تا 3 سانتی متر دانخوری و 1.5 تا 2 سانتی متر آبخوری استفاده می شود.
البته لازم به ذکر است برای جوجه های بلدرچین تا سن 3 هفتگی استفاده از 2 سانتیمتر دان خوری و یک سانتی متر آبخوری ضروری می‌باشد. همچنین برای بهره برداری مناسب و بازده خوب از این امر داشتن فضای بسته 75 سانتی متر مربع و فضای حرکت 75 سانتیمتر مربع تا سن 3 هفتگی نیز الزامی می‌باشد.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.