معاون وزارت جهاد کشاورزی:تولید امسال گندم از حد خودکفایی فراتر خواهد رفت

  • تاریخ انتشار : ۰۰۰۰/۰۰/۰۰
  • بازدید : ۱۰۲۹


معاون وزارت جهاد کشاورزی:تولید امسال گندم از حد خودکفایی فراتر خواهد رفت
 معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید امسال گندم در ایران به بیش از 11 میلیون تن خواهد رسید که از حد خودکفایی هم بیشتر خواهد بود.
 محمدرضا جهانسوز در مراسم معرفی رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: سیاست اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید زیاد و رکوردشکنی نیست بلکه حرکت مداوم و پایدار در تولید است.
وی پایداری در تولید را دارای سه رکن "تولید کافی و مقرون به صرفه، تولید توام با حمایت و حفاظت از محیط زیست و منابع تولید و سلامتی غذا" دانست.
او گفت: اجرای طرحهای آرمانی، آبیاری تحت فشار، حفظ آب و خاک با استفاده از اجرای خاک ورزی حفاظتی از برنامه های محوری وزارت جهاد کشاورزی در طول برنامه پنجم توسعه است.
معاون وزیر جهاد کشاوری همچنین ایمان، تعهد، فرهنگ و دانش بومی را از خصوصیات مردم خراسان جنوبی ذکر و بیان کرد: سه عامل محوریت آب، نظامهای بهره برداری، نگرش جامع و مشارکت مردمی از عوامل اصلی پیشبرد و تعالی بخش کشاورزی این استان هستند.
وی نهضت نوسازی و یکپارچه سازی اراضی و تاسیس شرکتهای سهامی زراعی را در خراسان جنوبی از نقاط قوت بخش کشاورزی این استان ذکر کرد.
طی این مراسم غلامرضا هادربادی به عنوان رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی معرفی و از زحمات محمد زاری رییس پیشین این سازمان تقدیر شد.
خبرگزاری ایرنا- 89/2/13

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.