واکسن سویه جدید تب برفکی، در کشور تولید شد

  • تاریخ انتشار : ۰۰۰۰/۰۰/۰۰
  • بازدید : ۸۱۶


واکسن سویه جدید تب برفکی، در کشور تولید شد
رئیس اتحادیه دامداران ایران، از تولید واکسن مقابله با نوع جدید تب برفکی یا بیماری O هندی در کشور خبر داد.
"سعید سلطانی سروستانی" در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: واکسن این بیماری در موسسه سرم سازی رازی تولید شده که پس از تولید انبوه، میان دامداران توزیع خواهد شد.
وی، ادامه داد: واکسن بیماری تب برفکی پیش از این در کشور تولید شده بود، اما برای مقابله با سویه جدید آن، واکسن جدید مورد نیاز بود.
رئیس اتحادیه دامداران ایران، تصریح کرد: اگر بیماری که شایع می شود واکسن آن وجود داشته باشد، می توان از شیوع و گسترش آن پیشگیری کرد اما فقدان واکسن مورد نیاز آن، تلفات زیادی را به بخش دامداری کشور وارد خواهد کرد.
وی سویه جدید بیماری تب‌برفکی شایع شده در کشور را خطرناک توصیف کرد و گفت: دام های مبتلا شده به این بیماری، پس از مدت کوتاهی تلف می شوند.
رئیس اتحادیه دامداران ایران، جلوگیری از حمل و نقل دام در کشور و مرزها، ایجاد سیستم های قرنطینه‌ای و واکسیناسیون دام ها را از اقدامات ضروری مقابله با این بیماری عنوان کرد.
سلطانی، از دولت درخواست کرد: برای جلوگیری از خارج شدن دامداران متضرر از چرخه تولید، از آنها حمایت کند.
وی یکی از دلایل پایین بودن تعداد دام های تحت پوشش بیمه در کشور را بالا بودن هزینه های بیمه ذکر و پیشنهاد کرد: دولت برای حمایت از این بخش، درصدی از هزینه های بیمه را متقبل شود و یا برای این بخش، یارانه های حمایتی در نظر گرفته شود.

خبرگزاری ایرنا- 89/2/12

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.