برای تأمین مالی طرح‌های بخش کشاورزی؛ دولت مجاز به افزایش سرمایه خود در بانک کشاورزی شد

  • تاریخ انتشار : ۰۰۰۰/۰۰/۰۰
  • بازدید : ۷۴۴

برای تأمین مالی طرح‌های بخش کشاورزی؛
دولت مجاز به افزایش سرمایه خود در بانک کشاورزی شد
نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند که جهت تامین مالی طرح‌های بخش کشاورزی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی، سرمایه خود در بانک کشاورزی را افزایش دهد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه و در ادامه بررسی جزئیات طرح افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به دولت اجازه دادند که در جهت تأمین مالی طرح‌های بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه صادرات محصولات بخش کشاورزی، از طریق زیر سرمایه خود را در بانک کشاورزی از هشت هزار میلیارد ریال به 30 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
بر اساس مصوبه نمایندگان ملت همه وجوه ناشی از بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی از محل حساب ذخیره ارزی موضوع ماده 60 قانون برنامه سوم و ماده یک قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، پس از وصول از سوی بانک کشاورزی، به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز و تا سقف یک هزار میلیارد ریال از همین محل برداشت و به حساب سرمایه دولت در بانک کشاورزی منظور شود.
همچنین مجلس مقرر کرد همه وصولی‌های تسهیلات پرداختی از محل وجوه اداره شده موضوع تبصره‌ها و کمک‌های فنی و اعتباری اعتبارات عمومی قوانین بودجه سنوات گذشته که عاملیت آن به عهده بانک کشاورزی بوده، تا سقف 11 هزار میلیارد ریال به حساب دولت در بانک کشاورزی در نظر گرفته شود.
بر اساس مصوبه مجلس معادل ارزی 10 هزار میلیارد ریال از محل حساب ذخیره ارزی به حساب سرمایه دولت در بانک کشاورزی منظور می‌شود.

خبرگزاری فارس 89/2/14

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.