ایران و ارمنستان تفاهمنامه تولید ماشین کشاورزی امضا کردند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
  • بازدید : ۳۵۹
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان از امضای تفاهمنامه همکاری صندوق توسعه کسب و کار این کشور با یک شرکت ایرانی برای تولید مشترک ماشین آلات کشاورزی خبر داد.
به گزارش یکشنبه تارنمای سازمان توسعه تجارت ایران، «محسن رحیمی» افزود: این تفاهمنامه در وزارت توسعه اقتصادی جمهوری ارمنستان با حضور معاونان وزیران کشاورزی و اقتصاد این کشور به امضا رسید.
بر پایه این تفاهمنامه، شرکت ایرانی انواع قطعات ماشین آلات کشاورزی ایرانی را به ارمنستان صادر و آنها را در این کشور به طور نهایی مونتاژ می کند.
صندوق توسعه کسب و کار ارمنستان نیز در زمینه تسهیل رویه های اداری، حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری، کمک های فنی، اطلاع رسانی و سایر حمایت های قانونی با این شرکت همکاری می کند.
رحیمی ادامه داد: بر پایه تفاهم صورت گرفته، در مرحله نخست قرار است صادرات قطعات منفصل (سی.کی.دی) به ارزش تقریبی یک میلیون دلار از ایران به ارمنستان صورت گرفته تا مونتاژ نهایی در این کشور انجام شود.
بازار هدف این شرکت ایرانی ابتدا بخش کشاورزی ارمنستان و در مرحله بعد سایر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیاست.
به گزارش ایرنا، ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومترمربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز قرار دارد.
این جمهوری پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی (1370 خورشیدی) استقلال یافت و با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران هم مرز است.

خبرگزاری ایرنا – 97/5/29

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.