کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
  • بازدید : ۴۳۴
یک مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش رشد ابر و بارش پراکنده در برخی مناطق کشور، کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
مسعود حقیقت، مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در چند روز آینده پدیده خاصی در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: طی امروز و فردا برای شمال آذربایجان شرقی و قسمت هایی از ارتفاعات البرز رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود.
به گفته وی دمای هوا در اکثر مناطق کشور در همین حد باقی خواهد ماند و افزایش دمای چندانی طی روزهای آتی پیش رو نیست.
حقیقت در توصیه ای به کشاورزان افزود: با توجه به احتمال وزش باد در ساعات بعدازظهر در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و زنجان به کشاورزان توصیه می شود که در سم پاشی و محلول پاشی احتیاط لازم را انجام دهند.
بیشتر بخوانید: هشدار هواشناسی به کشاورزان/باغداران از سم‌پاشی درختان میوه خودداری کنند
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین باغداران کشور برای جلوگیری از ریزش میوه و افزایش عمر انبارداری محصول اقدام به محلول پاشی کودهای کیفی در باغات خود کنند.
به گفته وی؛ پرورش دهندگان ماهی استان های غربی کشور به صورت منظم در استخرهای پرورش خود هوادهی را انجام دهند.
این مقام مسئول در توصیه ای به شالیکاران گفت: هم اکنون شرایط برداشت شلتوک برای برنج کاران استان های نوار ساحلی به ویژه گیلان و مازندران مهیا است.
حقیقت در پایان تصریح کرد: باغداران استان های مرکزی، اصفهان و یزد به منظور کاهش ترکیدگی انارها در ساعات اولیه صبح اقدام به آبیاری منظم با دور ثابت در باغات خود کنند.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران – 97/6/20

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.