قیمت و خرید دستگاه های زعفران

  • تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
  • بازدید : ۱۳۴۶
قیمت و خرید دستگاه های زعفران
دستگاه های زعفران شامل:
  1. دستگاه چیدن زعفران یا ماشین برداشت زعفران
  2. دستگاه گل پاک کن زعفران یا ماشین پاک کردن زعفران
  3. دستگاه خشک کن زعفران یا اطوی زعفران

ماشین برداشت زعفران

زعفران چین
که شامل انواع ماشین برداشت زعفران، دستگاه زعفران چین یا ماشین های گل جمع کن زعفران می شود. این دستگاه ها گل زعفران را از مزارع چند هکتاری به سرعت جمع می کند و این ماشین ها علاوه بر افزایش سرعت زعفران چینی امکان برداشت همه گل های را می دهد .
توجه داشته باشید اولین و مهمترین شرط کار با این دستگاه ها این است که پیازهای زعفران در زمان کشت بصورت ردیفی کاشته شده باشند. و اگر سطح زیر کشت شما چنین ویژگی ندارد تنها می توانید از مدلهای کوله ای زعفران چین استفاده نمایید. قیمت دستگاه های زعفران چین طبق فهرست موجود از یک میلیون تومان به بالا می باشد که مدل و کارکرد دستگاه و خدمات پس از فروش تعین کننده قیمت نهایی دستگاه است. مثلا شما مدل کوله ای زعفران پاک کن را زیر یک میلیون تومان هم می توانید تهیه کنید.
نکته مهم: برخلاف تصور غلط برداشت زعفران با ماشین به هیچ عنوان موجب پایین آمدن کیفیت زعفران نمی شود بلکه موجب حذف خطای انسانی در زمان برداشت زعفران است.
چه چیزی موجب می شود تا ماشین زعفران پاک کن بدون خطا و بدون پایین آمدن کیفیت زعفران کار کنند:
  • سطح زیر کشت زعفران صاف و بدون ناهمواری باشد
  • داشتن سنسور مخصوص شناسایی برگ زعفران
  • دارا بودن سیستم ممانعت از ورود سنگ و کلوخ به داخل محفظه جمع آوری زعفران
  • کاشت خطی یا ردیفی زعفران
  • در نظر گرفتن جهت وزش باد موقع شروع به کار دستگاه
  • داشتن آموزش کامل اپراتور (نیروی غیر ماه موجب آسیب رساندن به زعفران با اعمالی چون نزدیک کردن تیغه دستگاه به گل دم می شوند)
توصیه می کنیم قبل از خرید حتما دستگاه راببینید یا حداقل یک ویدیو از نحوه کار آن را از فروشنده درخواست کنید.

دستگاه گل پاک کن زعفران

از میان سه نوع دستگاه (چیدن، پاک کردن و خشک کردن) دستگاه های زعفران چین پرکاربردتر است و متقاضی بیشتری دارد و اگر دیر به فکر خرید آن بیفتید با این جمله مواجه می شوید که «برای امسال موجودی نداریم. برای سالهای بعد از طریق فرم خرید محصول و تماس با ما اقدام بفرمایید» اما اگر زودتر اقدام به خرید می کنید علاوه بر بروشور خرید باید جزئیات دستگاه و زیرساختهای لازم برای راه اندازی کارگاه متناسب با دستگاه و اطلاعات تکمیلی اعم از راندمان دستگاه، تعداد نفرات کاربر دستگاه و شکل محصول خروجی و در نهایت قیمت دستگاه و درصورت امکان کاتالوگ و یا فیلم و یا کلیپی از عملکرد دستگاه را جویا شوید. و توصیه می کنم اطلاعات دقیق تر مثل امکان سورتر(مرتب کننده) هوشمند نگین و نوع جداسازی (پوشال یا نگین) واینکه قادر است خروجی های مختلف کلاله، گلبرگ و پرچم را مجزا به شما بدهد یا خیر و شرایط خرید را تلفنی و با ارتباط مستقیم از فروشنده درخواست کنید و از همه مهمتر گارانتی وخدمات پس از فروش است چرا که با خراب شدن دستگاه بدون تضمین و گارانتی با یک مشت آهن پاره روبرو می شوید.
قیمت دستگاه های گل پاک کن زعفران از چند ده میلیون شروع می شوند ( مدلی که قابلیت پاک کردن 10 تا 15 کیلو زعفران در ساعت را داشته باشد حدود 70 میلیون قیمت دارد.)

توجه داشته باشید که در دستگاه های زعفران پاک کن گاها خطای عملکرد دارند که حتما باید مطمئن شوید درصد خطا نهایتا بین یک تا سه درصد باشد.
کشاورزانی که نمی توانند برای پاک کردن زعفران دستگاه زعفران پاک کن بخرند و از طرفی زمان لازم برای پاک کردن زعفران ندارند توجه داشته باشند که می توانند گل زعفران زا بدونپاک کردن خشک کنند و در اولین فرصت با کمی نم دادن توسط بخارساز گل را نرمتر کرده و با ظرافت و اؤآمی ان را پاک کنند.

دستگاه خشک کن زعفران

گفتیم فروش دستگاه های زعفران پاک کن بیشتر از سه نوع دیگر است. اما این نه به دلیل اهمیت پاک کردن زعفران است بلکه صرفه اقتصادی دارد والا مهمترین مرحله در صنعت زعفران مرحله بسته بندی زعفران و خشک کردن زعفران است. نوع خشک کردن محصول تاثیر مهمی در کیفیت و رنگ و طعم زعفران دارد.پیش ترها که بصورت سنتی این کار انجام می شد معایب زیادی در کار خلل وارد می کرد. مواردی مانند طولانی شدن زمان خشک کردن زعفران، تغییر رنگ زعفران و احتمال آلودگی زعفران (که موجب برگشت خوردن محصول از اژمایشگاه های معتبر میشد)
اما با آن دستگاه های مدرن مخصوص خشک کردن زعفران که معمولا کار بسته بندی را همانجاممی دهند سود آوری بیشتری در انتظار تولید کننده زعفران است.
زعفران خشک کن
قیمت دستگاه های خشک کن زعفران از 25 میلیون به بالا می باشد که بر اساس تعداد سنسورها و ظرفیت بر حسب کیلو گرم در دقیقه و نوع سوخت وو نوع خدمات ارایه داده شده در زمان فروش وبعد از آن تعین می شود

دیدگاه ها

امین
۱۳۹۸/۰۸/۰۷ ۱۶:۴۱
چه طور باید ثبت نام کنم برای خرید دستگاه؟

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.