امهال وام کشاورزان خسارت دیده به جایی نرسید

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
  • بازدید : ۴۳۲
یک مقام مسئول گفت: سازمان برنامه و بودجه تنها ۲ هزار میلیارد تومان به امهال وام کشاورزان اختصاص داده است، اما هیچ بانکی حاضر به اجرای این مصوبه نیست.
محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه امهال وام کشاورزان خسارت دیده به جایی نرسیده است، اظهار کرد: با وجود آنکه بنابر مصوبه دولت وام کشاورزان خسارت دیده ضمن بخشودگی سود، جرائم و دیرکرد به مدت سه سال امهال گردید، اما تا کنون این ابلاغیه به دلیل وجود برخی مشکلات اجرایی نشده است.
وی افزود: اگرچه در هفته های اخیر، سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار میلیارد تومان را به امهال وام کشاورزان اختصاص داد، اما شنیده ها حاکی از آن است که بانک مرکزی و سایر بانک های عامل به بهانه های مختلف حاضر به همکاری نیستند.
ملک‌زاده با اشاره به اینکه اجرای مصوبه امهال وام کشاورزان مستلزم ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: از مسئولان سازمان برنامه و بودجه انتظار می رود که اعتبار لازم به این مصوبه تخصیص داده شود چرا که اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار بدان معناست که به ازای هر ۷ نفر کشاورز تنها باید یک کشاورز انتخاب شود که چگونگی انتخاب کشاورزان در استان ها مشکلات اجتماعی و چالش های متعددی در بردارد.
رئیس نظام‌ صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه تاخیر در اجرای این مصوبه صدای کشاورزان را درآورده است، بیان کرد: کشاورزان در استان های مختلف می گویند که مصوبه هیات دولت تنها در حد شعار بوده است چرا که با مراجعه به هر یک از بانک ها آنها به بهانه اختصاص نیافتن منابع اعتباری حاضر به اجرای مصوبه نیستند.
وی در پایان تصریح کرد: اگر مسئولان ذی ربط در نظر دارند که مصوبه امهال وام کشاورزان اجرایی شود، هرچه سریع تر باید منابع لازم این مصوبه اختصاص داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان – 97/10/10

دیدگاه ها

رحمت
۱۳۹۷/۱۰/۱۲ ۲۰:۵۵
باسلام اگردولت به فکر تولید کننده وکشاورزان نباشد وضع ازاین که هست خیلی بدتر می شود کشاورزان قطب فعال جامعه هستند باید حمایت شوند

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.