هرات واردات مرغ و تخم مرغ از ایران را ممنوع کرد

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
  • بازدید : ۵۰۹
بنا به گزارش خبرنگار افغانستان خبرگزاری فارس، با شکایت مسوولین و مرغداران هرات در رابطه با قاچاق تخم مرغ و مرغ از کشورهای همسایه ، که باعث پایین آمدن سطح تولید این محصول در هرات شده بود ، والی هرات ، دستور به ممنوعیت و برخورد با قاچاق مرغ و تخم مرغ از کشورهای همسایه شد.
عبدالقیوم رحیمی والی هرات پس از نشست با معترضین به موضوع واردات و قاچاق مرغ و تخم مرغ به هرات گفت: بعد از بررسی شکایات مرغداران هرات، مسولین گمرک و پلیس مرزی هرات دستور دارند تا واردات مرغ و تخم مرغ به هرات را ممنوع اعلام نموده و با خاطیان این موضوع برخورد نمایند .
ضیاالحق رحمانی رئیس اتحادیه مرغداران هرات در این باره اظهار داشت : در حال حاضر در هرات نزدیک به سه هزار مرغداری در حال فعالیت می‌باشند که بخش خصوصی حدود یک میلیارد دلار در این موضوع سرمایه گذاری نموده است .
ضیاالحق رحمانی: درادامه گفت : واردات و قاچاق مرغ و تخم مرغ از ایران و سایر کشورهای همسایه به هرات از یک طرف خسارتهای مالی فراوانی به آنها وارد نموده است و از طرف دیگر قدرت رقابت را از تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ در هرات سلب نموده است.
رئیس اتحادیه مرغداران هرات درادامه گفت : همچنین به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در ایران ، واردات مرغ و تخم مرغ از این کشور ممنوع شده است.
عبدالصبور رحمانی رئیس اداره کشاورزی هرات نیز بیان کرد : مرغداران هراتی قادر به تامین نیاز بازارهای داخلی هستند و نیازی به واردات تخم مرغ و مرغ از سایر کشورها به هرات نیست.
خبرگزاری فارس – 98/4/4

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.