واردات، بزرگترین مشکل صنعت دامپروری کشور است

  • تاریخ انتشار : ۰۰۰۰/۰۰/۰۰
  • بازدید : ۳۹۳۱

واردات، بزرگترین مشکل صنعت دامپروری کشور است
اعضای اتحادیه دامداران استان تهران، طی نشستی، واردات را بزرگترین مشکل این بخش عنوان کردند.
به گزارش ایرنا به نقل از اتحادیه دامداران استان تهران، مشکلات صنعت دامپروری طی جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره این اتحادیه، مرکز همکاریهای امور دام، اعضای تعاونی مهر و تعدادی از دامپروران این استان مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای اتحادیه دامداران استان تهران با اظهار نگرانی از واردات دام زنده، گوشت و شیر خشک به کشور، قوانین دست و پاگیر در ارایه تسهیلات بانکی، نرخ بالای سود این تسهیلات و نبود ثبات قیمت محصولات دامی را از دیگر مشکلات این صنعت عنوان کردند.
طبق این گزارش، اعضای اتحادیه دامداران استان تهران با انتقاد از نحوه خرید شیرخام توسط کارخانجات صنایع لبنی و وزارت بازرگانی، اعلام کردند: صنایع لبنی همچنان قیمت پایه خرید شیر از دامپروران را کاهش داده، در حالی که قیمت فروش محصولات تولیدی تغییری نکرده است.
گفتنی است، هم اکنون 3 میلیون نفر در امور دامپروری در قالب واحدهای دامی صنعتی، سنتی، کوچک، بزرگ و عشایری فعالیت دارند که این میزان 10 درصد اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است.
در پایان این نشست مشارکت کنندگان خواستار بررسی و توجه بیشتر مسولین به بخش دامپروری شدند تا این صنعت در جایگاه شایسته خود قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا - 89/2/19

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.