روشهای جدید بهبود قابلیت جوجه درآوری پس از ذخیره طولانی مدت

  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
  • بازدید : ۱۲۷۷
گروه هچری آویاژن مشتریان خود را برای بدست آوردن نتایج بهتری از جوجه هایشان پشتیبانی می کنند. بخشی از این گروه به بررسی و ارزیابی بهتریت راه های حمل و نقل، دخیره سازی و جوجه کشی تخم مرغ می پردازند.
یکی از چالش های اصلی مشتریان ، این است که چگونه به بهترین جوجه درآوری ممکن و کیفیت بالای جوجه پس از ذخیره سازی تخم مرغ ها دست یابند. تحقیقاتی که در آمریکا، اروپا و استرالیا انجام شده نشان داده وقتی که تخم مرغ ها در طول دوره دخیره سازی برای یک دوره کوتاه در دمای دستگاه جوجه کشی قرار گیرند (SPIDES) ، بهبود زیادی در قابلیت جوجه درآوری و کیفیت جوجه حاصل می شود.
دکتر دیانا نیکلسون، مدیر واحد توسعه و پشتیبانی جوجه کشی ها در شرکت آویاژن اظهار می نماید: در زمینه بهبود قابلیت جوجه درآوری ما می بینیم که استفاده از روش SPIDES بر روی تخم مرغ های ذخیره شده یک پیشرفت فوق العاده هیجان انگیز در دانش تکنیکی و تحقیقات می باشد. وقتی که شرایط بازار ضعیف است و یا زمانی که میزان هدف متغیر می باشد، دوره های طولانی برای ذخیره سازی تخم مرغ ها اجتناب ناپذیر خواهد بود. افزایش زمان نگهداری تخم مرغ ها همواره باعث جوجه درآوری پایین تر و سرعت جمع آوری بالاتر می شود. روش SPIDES ، یک راه حل برای حل این گونه مسائل ارائه می دهد.
تا به امروز، روش SPIDES به میزان 3-2% جوجه درآوری بهتری در تخم مرغ های ذخیره شده برای 7-14 روز و بیشتر نشان داده است و خیلی بیشتر زمانی که آنها برای بیش از دو هفته ذخیره شده باشند. بعد از یک سری آزمایشات مکرر، در حال حاضر تحقیقات میدانی در کلیه جوجه کشی های تابعه شرکت آویاژن در سراسر دنیا در حال انجام می باشد.
این تحقیق توسط یکی از اعضای تیم پشتیبانی از جوجه کشی ها، آغاز شده است و در حال حاضر تمرکز ما بر روی این مسئله است که چطور روش SPIDES میتواند در مقیاس تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
روش SPIDES ، به طور کامل از کاهش جوجه درآوری در تخم مرغ های نگهداری شده برای طولانی مدت جلوگیری نخواهد کرد، اما این روش می تواند افت جوجه درآوری را محدود کند و قابلیت پیش بینی بیشتری به ما بدهد. شرکت آویاژن بر این باور است که این روش می تواند منافع قابل توجهی برای صنعت طیور داشته باشد.
در حال حاضر تعدادی از مشتریان شرکت آویاژن آمادگی خود را برای این آزمایشات ابراز نموده اند و با اطمینان کامل برای هر گونه تحول و پیشرفت بیشتر در این روش از ما پیروی می کنند.

دیدگاه ها


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید

همزمان با تأیید انتشار دیدگاه من، به من اطلاع داده شود.
* دیدگاه هایی كه حاوي توهين است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن دیدگاه های خود به صورت حروف لاتين (فينگليش) خودداري نماييد.